Пошук по сайту

Медіа Партнери

 

Біографічна довідка Владики Михаїла Колтуна, Правлячого Архиєрея Сокальсько-Жовківської єпархії

Дата народження: 28 березня 1949 р.
Місце народження: Львівська обл., Глинянський р-н, с. Полоничі.
Батьки: Павло та Станіслава з роду Крет.

Вересень 1957 рік: Вступив на навчання до середньої школи в с. Полоничі. 1965 рік: Закінчив восьмирічну школу і вступив на навчання у Львівський технікум промислової автоматики. 1969 рік: Закінчив навчання у технікумі.
1969 - 1972 рр.: Проходив військову службу у військово-морському флоті в Мурманській області.
1972 - 1989 рр.: Працював на заводі залізобетонних виробів у м. Львові майстром з контрольно-вимірювальних приладів, енергетиком.

8 листопада 1974 р. Вступив до новіціяту в монастир отців Редемптористів у м. Львові. Приймав до Чину отець Протоігумен ЧНІ Филимон Курчаба.
1975 рік: Почав курс навчання теологічних студій в підпільній Семінарії отців Редемптористів.
Лютий 1981 рік: Прийняв піддияконські свячення з рук Владики Володимира Стернюка.
8 листопада 1981 року: Склав Вічні обіти.
21 листопада 1981 року: Прийняв дияконські свячення з рук Владики Володимира Стернюка.
1981 рік: Закінчив повний курс навчання в Семінарії.
13 грудня 1981 року: Отримав ієрейські (священичі) свячення з рук Владики Володимира Стернюка.
1989 - 1993 рр.: Служив у парафії храму Вознесіння Господнього м. Львова.
25 листопада 1990 року: На Генеральні Капітулі обраний Вікарієм отців Редемптористів Львівської Провінції, ЧНІ

1992 рік: Синод УГКЦ обрав на Єпископа.
12 липня 1993 року: Святіший Отець Іван-Павло ІІ благословив і проголосив Михаїла Колтуна Єпископом Зборівської єпархії.

19 вересня 1993 року: Отримав хіротонію (тобто сан єпископа) з рук Блаженнійшого Глави УГКЦ Мирослава Івана Кардинала Любачівського у співслужінні Митрополита Володимира Стернюка та Єпископа Софрона Дмитерка. Хіротонія Михаїла Колтуна була першою після виходу Української Греко-Католицької Церкви з підпілля.
21 вересня 1993 рік: Здійснена інтронізація на престіл Єпископа Зборівського.

1996-1997 рр.: Синод Єпископів призначив Екзархом Києво-Вишгородським і адміністратором Зборівської Єпархії.
22 грудня 1996 року: Здійснено інсталяцію на престіл Києво-Вишгородського Екзархату.
З 1996 року: Член Постійного Синоду УГКЦ.
1996 - 1999 рр.: Голова Синодальної комісії з екуменізму, член комісії з питань сімї, комісії творення нових Єпархій і пасторальної комісії.
1997 рік: Рішенням Синоду встановлено Ординарієм Зборівської Єпархії.
1997 рік: Рішенням Синоду Єпископів призначений відповідальним від Єпископату УГКЦ у справах капеланії і духовної опіки військовослужбовців усіх родів військ України.
16 липня 2000 року: Синод Єпископів УГКЦ вирішив призначити Ординарієм новоутвореної Сокальської Єпархії.
12 жовтня 2000 року: Святіший Отець благословив і проголосив Михаїла Колтуна на Єпископа Сокальського.
17 жовтня 2000 року: Здійснена інсталяція на престіл Сокольської Єпархії, яку здійснив Єпископ-Помічник Глави УГКЦ Любомир Гузар.
18 вересня 2007 р.: назва Сокальська єпархія декретом Блаженнішого Любомира Гузара була змінена на Сокальсько-Жовківська. Владика Михаїл Колтун є Правлячим Архиєреєм Сокальсько-Жовківської єпархії.

Мій вибір: "Боже провидіння - моє покликання!"

Концентруючи увагу на покликання у Господі, відкривається святий Замисел Божого Провидіння - - Слава Божа у спасінні і освяченні нашому. Відкриття цього святого Замислу є нам усім приготоване і дане у святім Євангелії Ісуса Христа.
Святий пророк Давид говорить в Псалмах: «Я вибрав дорогу велінь Твоїх, якою я ходжу, щоб виконувати заповіді Твої, мій Боже». Для цього цей герб, який став моїм вибором, допомагає мені бути присутнім у святому служінні. А саме:
У центрі герба є трикутна фігура, яка символізує Триєдиного Бога, як такого, що є завжди у центрі уваги.
В центрі цієї трикутної фігури, тобто в середині Триєдиного Бога, є Пресвята Богородиця, яка займає центральне місце у Божому Провидінні і через Котру, Господь Бог приготовив людям їх спасіння і освячення.
Продовжуючи розвивати план Божого Спасіння, провидінням Божим є дати нам свого Єдинородного Сина, який народжується з Пречистої Діви Марії і на гербі є зображений на лонному місці Пресвятої Богородиці.
«Це іду творити волю твою, мій Боже», - Ісус Христос здійснив спасіння наше через свою жертву на хресті. Хресна жертва, символи якої — Хрест, губка, спис - є принесена на землі, про що символізують три горби. Символи цих дійств поміщенні в нижній частині герба, а саме на дні чаші.
На дні чаші тому, що від цього часу і надалі продовжуватиметься приноситися жертва нашого відкуплення в чаші крові Нового Завіту.
Для здійснення цієї спасенної жертви Господь Бог дає «Ключі», що є у правій верхній частині чаші - це ключі священства, єпископства, які дозволяють відкривати цю Тайну, до Неї впроваджувати і залучати людей, бо, так діючи, ми творимо Богові милу жертву, через яку ми отримуємо Спасіння, Визволення, Свободу, про що символізує Тризуб. Він же є гербом нашої християнської держави - України.
Моїм завданням, у формі мого Архиєрейського служіння, про що символізують на гербі хрест, жезл, мантія і мітра є іти, давати і провадити людей до участі у цьому святому Божому Замислі для спасіння і освячення нашого.
Чаша з основними ознаками Божого спасіння, вона же символізує щит віри, від якого відбиваються всілякі інші «правди». Рівно ж, вона (чаша з усіма ознаками), яка є під покриттям Єпископської мантії, символізує про мій вибір.
Розкрита мантія, серед якої видно всі символи, зображує відкриту віру серця, в якій служу моєму народові, від якого я вийшов і до якого я посланий.
Про це говорить жезл, який мені вручено Церквою, щоб пасти Христове стадо.
Жезл поміщений в лівій частині герба, що також говорить про те, щоб, беручи жезл у ліву руку, він став силою моєї немічності (моєї лівиці) і ввів мене у ввірених моєму служінню людей до Правиці Божої, до Христа, якого хресне знамя є у моїй правій руці і знаходиться у правій частині герба.
Слова Христові: «Щоб усі були одно», які поміщені внизу мантії, символізують стежки, щоб я, ходячи ними, беріг Христове стадо і, пам'ятаючи про віддалених, привести, - «щоб було одне стадо і один пастир».
Про це ставлюсь Церквою у молитвах до Богородиці, щоб вберегла її від ворогів наших. Амінь.

+ Михаїл Колтун

Єпископ Сокальсько-Жовківський

Слово Боже на щодень

Читання Катехизму УГКЦ